Ikan berbahaya dengan senyuman yang baik Bagaimana untuk berkelakuan ketika bertemu dengan jarum



Anjing laut tergolong dalam ikan yang tidak dapat dimakan di Laut Hitam, resort Anapa, Gelendzhik, Zon-zon -rebbit laut bersemang dengan ikan ceria ini.

1. Olsha Sea Drakonchik adalah salah satu ikan yang paling berbahaya dari Laut Hitam. Secara luaran, ini adalah ikan kecil, jarang mencapai panjang 25-30 cm, dengan kekuningan yang indah-kekuningan, dipijkan dengan bintik-bintik kelabu dan abdomen cahaya. Ia tinggal di tanah berpasir dan berjalan lancar, mendedahkan hanya mata ke permukaan tanah.

Sinaran berduri sirip dorsal pertama dan pancang tajam dalam penutup insang mempunyai pangkal kelenjar menghasilkan racun. Dengan pengendalian naga yang cuai - dan ini berlaku ketika, semasa memancing, dia jatuh pada cangkuk pengarah sendiri (senjata memancing amatur) - yang akut, membakar kesakitan yang semakin meningkat, edema yang kuat, mungkin berlaku, mungkin berlaku.

Sakit kepala muncul, kelemahan, kehilangan ucapan mungkin berlaku. Penjagaan disyorkan sebagai pencegahan apabila menangkap batang pancing dan tidak mengeluarkan ikan yang mencurigakan dengan cangkuk. By the way, daging naga mempunyai rasa yang baik dan selepas mengeluarkan kepala dengan pancang dan sirip dorsal pertama, ikan itu sesuai setanding dengan spesies ikan lain.

2. Oski Cat, atau tailing biasa. Salah satu ikan yang paling berbahaya di Laut Hitam. Bentuk badan dan pergerakan menyerupai rubah. Kucing laut tergolong dalam skates yang agak besar, mencapai panjang sehingga 1.5 - 2 m.

Untuk seseorang, tailing adalah berbahaya dengan spike tulang gear yang terletak di ekor. Di dasar lonjakan adalah besi, menghasilkan racun tindakan neuro-paralitik. Senjata Scath memohon terutamanya untuk melindungi.

Jika seseorang keluar kaki di kepalanya, maka, mempertahankan, cerun mengalahkan ekor, seperti Scorpio. Akibatnya, jarum spike digali ke dalam tisu lembut, sakit akut, disertai oleh keradangan, kadang-kadang kekejangan, lumpuh otot, Gangrena.

3. Laut Hitam, atau Laut Laut Hitam. Spesies ini merujuk kepada ikan berbahaya yang berbahaya. Duri berkilat dari sirip tulang belakang di pangkalan mempunyai kelenjar beracun, yang menyebabkan sensasi yang menyakitkan. Laman suntikan biasanya bertiup dan memerah, kadang-kadang ulser terbentuk.

4. Rubah laut, atau skate spiny - ia adalah ikan yang indah dari bentuk rhombic, lebarnya lebih lama; Ia ditutup dengan pancang tajam di kedua-dua dorsal, dan di bahagian perut, dan dipam dengan ekor sempit panjang yang ditutupi dengan duri tajam. Sepanjang garis tengah belakang adalah satu siri 30-50 pancang besar dengan pangkalan yang luas.

5. Bintang Eropah, atau lembu laut - ikan bawah dengan badan yang panjang, mencapai panjang 30 cm. Kebanyakan masa mantra bintang di bahagian bawah, memecah masuk ke dalam tanah, meletakkan mata dan mulut dengan lidah seperti kerdil kering , Berkhidmat umpan untuk ikan.

pada topi insang dan sirip payudara lembu laut mempunyai pancang tajam. Semasa tempoh pembiakan, dari akhir bulan Mei hingga September, asas mereka membangunkan pengumpulan sel yang menghasilkan toksin. Melalui alur pada racun pancang memasuki luka.

Tidak lama selepas kecederaan pada manusia, kesakitan akut muncul, kain yang terjejas membengkak, pernafasan menjadikannya sukar. Hanya dalam beberapa hari seseorang pulih. Racun yang dikeluarkan oleh asterlets, dalam tindakannya menyerupai toksin ikan naga, tetapi tidak cukup dipelajari.

Anjing atau rubripes (Takifugu Rubripes) - Ikan laut yang tinggal di laut subtropika dan tropika, di Rusia, yang diedarkan dari Peter Great Bay ke selatan Sakhalin, juga tinggal di perairan Laut Jepun di sepanjang pantai Jepun, China, Korea.

Hidup pada kedalaman kira-kira 100 m dan mencapai 50 cm panjang. Anjing anjing tergolong dalam keluarga jarum atau skalosis (tetraodontidae) adalah keluarga yang agak besar yang menggabungkan 19 genera dan lebih daripada spesies.

Wakil berasingan hidup di perairan segar - Jarum (Tetraodon): Fahak (T. Fahaka), MBU (T. MBU) di sungai-sungai dan tasik Afrika; Satu lagi 7 spesies mereka tinggal di perairan Hindia Barat dan Amazons.

Semua ikan keluarga ini beracun. Bahan-bahan beracun disimpan dalam kulit dan organ dalaman: hati, usus, gonadam, bencana. Racun yang paling berbahaya adalah tetrodotoxin. Ia adalah racun asal semula jadi, tindakan saraf yang jatuh ke dalam tubuh manusia menyebabkan sawan saraf dengan kesakitan yang kuat.

Selalunya penggunaan toksin ini membawa kepada hasil yang membawa maut. Penawar (penawar) masih gagal mencipta terhadapnya. Tetapi ini tidak menakutkan penduduk di negara-negara Asia Tenggara, yang jarum daging dianggap sebagai makanan istimewa. Gejala pertama boleh memberi diri mereka untuk mengetahui lebih daripada beberapa minit selepas selesai makan.

Pada mulanya, perasaan kesemutan dan kebas rongga mulut muncul, maka perasaan ini terpakai kepada seluruh tubuh. Sakit kepala yang paling kuat, memotong perut, pengadil anggota badan, melanggar jalan - tanda-tanda keracunan ini datang kemudian.

Perut ikan anjing meninggalkan burlap tumbuh, yang dalam hal bahaya dipenuhi dengan air, kerana ikan itu menjadi serupa dengan landak yang melengkung bola, penampilan ini menakutkan. Walaupun bahaya tidak lulus, anjing-anjing tidak memperoleh rupa lama.

Kami menggunakan kuki
Kami menggunakan kuki untuk memastikan bahawa kami memberi anda pengalaman terbaik di laman web kami. Dengan menggunakan laman web, anda bersetuju dengan penggunaan kuki kami.
Benarkan kuki.